Droppformad brudbukett och prov.

Skolan var förra veckan och det var så kul att träffa alla igen :D
Den första kursen är nu klar och vi fick göra ett litet prov på det vi lärt oss hittils.
 
Vi fick gå igenom Ittens färglära.
*3 primärfärger gul,röd,blå
*3 sekundärfärg orange,grön,violett
* Tvåklang
* Treklang
* Fyrklang
*Kallt/varmt
* Ljus/mörk
*Årstiden
 
 
Först fick vi göra iordning handtaget till brudbuketten. Sen fcik vi välja blommor och sedan skapa en droppformad brudbukett.
Här är min första som går i vit, rosa och lime. Jag har bla andvänt mig av krysantemum (chrysanthemum x morifolium), Gerbera (gerbera cantabrigiensis), Brudslöja (gypsophila paniculata) Salal blad, aspedistra, nejlika (dianthus caryophyllus)
 
 
 
Min andra som går i lila, vit, grön. Där jag har andvänt mig av nejlikor (dianthus caryophyllus), brudslöja (gypsophila paniculata),  salal blad, aspedistra m.m.
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Droppformad brudbukett och prov."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!