Droppformad brudbukett.

Vi har fått göra en droppformad brudbukett.

Det vi skulle tänka på var:
•Jämn yttreform
•Jämn sluttning
•Proportioner
•Jämn fördelning av blommor

Och 

•Helheten
•Snittytorna
•Lim
•Teknik
•Form
•Täckning
•Fasthet/stadga
•Placering
•Balans
•Mateialpreperering 
•Baksida och handtag

Vi börja med att binda band runt handtaget och sedan plasta in det så det inte ska bli blött. 

Jag använde mig av radiell stickteknik.
Alltså alla stjälkar mot mitten. 


Längden och toppblomman är på plats. Dem tre rosorna i droppen har jag förankra så att dem verkligen sitter. Det gör jag genom att stjälken trådas med en blomstertråd som dras hela vägen genom oasisen och fästs runt hållarens trådnät på motsatta sidan mot blommans stickpunkt. 

Rosorna (rosa) är på plats.

Här har jag fått i brudslöja (gypsophila paniculata) och tallmyrten (chamelaucium uncinatum).


Baksidan som är täckt med galaxyblad.



Färdig!







Sen var det bara att börja om. Först galaxyblad. 

Sen rosor (rosa).


I denna använde jag brudslöja (gypsophila paniculata) och murgröna (hedera helix).






0 Kommentarer till "Droppformad brudbukett."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!