Luftig droppformad brudbukett.

Vi fick uppgift att göra en luftig droppformad brudbukett. Denna bilden skulle vi räkna ut antal blommor och pris på och sen göra en liknande men med andra blommor.


Det vi skulle tänka på var: 
•Formal linjärt tänk med inslag av dekorativ stil
•Asymetrisk
•Luftig
•Linjeroch grupper
•Formbestämd -öppenform
•Illiusion av droppe
•Färg och form
•Stickteknik
•Snitt
•Rörelser
•Trådning
•Matrialpreparering
•Limning
•Balans
•Täckning av oasis
•Synlig teknik 
•Fasthet/stadga

Målet var:
•Utföra skissteknik
•Planera och välja material 
•Utföra hantverkdtekniker
•Tekniker i avancerade floristiska arbeten
•Moderna dekorationsmatrial
•Kompositionslära ex.gruppering, rörelse

Börja med att göra ett avancerat brudhandtag med hjälp av ståltråd och flora tejp och sedan band.

Sen det gröna som en manschetter runt hållaren.

Använde mig av jättefina kallor, helt underbar färg.


Jag enkelskafta kallorna och förankla dem i näthållaren så inte kallorna skulle åka ur.

Jag använde mig av radiell stickteknik. 
Blommorna som jag hade var rosor (rosa), murgröna (hedera helix), brudslöja (gypsophila  paniculata), kallor ( spathiphyllum), Veronika (Veronica longifolia), sparris (asparagus plumosus)


Undersidan täckte jag med araliablad (fatsia japonica)







När vi var klara fick vi göra ett grupparbete. Buketten skulle vara natur liknande.
Så vi gick ut och plocka lärkgrenar och massa annat vi kunde använda oss av.








0 Kommentarer till "Luftig droppformad brudbukett."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!