Luftig droppformad brudbukett.


Luftig droppformad brudbukett. Limmade fast eukalyptusblad (poppel) på undersidan.

Skapade djup med hjälp av nålar. 


Bröt den raka linjen med blad runt stjälk.

Jag använde mig av nejlikor (dianthus caryophyllus), kallor (spathiphyllum) sparris (asparagus plumosus), aspidistra (aspidistra elatior)


Jag har gjort en asymmetrisk luftig brudbukett med oregelbunden rytm och placeringar. Jag har skapat linjer med hjälp av kallorna och grupperingar med hjälp av nejlikorna. Färgen som dominerar är grön vilket är en sekundärfärg, passiv (lung) färg med inslag av lite rött primärfärg, aktiv färg. 
Tekniker jag har använt mig av är limteknik, pärlteknik, enkelskaftning med förankring, Tejpning, stickteknik radiell. Texturen är mjuk och kontrasterna är matt mot blank, Transparant mot opak, rak mot rund, taggig mot slätt, hårt mot mjukt, 


Lite bilder från skolan med solen i bakgrunden. 













Och en dans av Vanja, Sara och Carina.





0 Kommentarer till "Luftig droppformad brudbukett."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!