Bonde söker fru brudbukett.


Radiell linje föring- Stjälkarna mot en mitt punkt

Stick djup- för fasthet och vatten dragning

Blommors placering- tänk på materialet 


Jag börja med att ta filt rund handtaget.

Eftersom vi hade dåligt med grönt och överblommande kalanchoe så använde vi deras blad för att täcka hållaren. 


Sist täckte jag hållaren med natursnöre.


Vi tränar på radiell stickteknik med vete och havre som en manschett.


Här har jag satt i paradisäpplen och mekadopinnar. 

Rosor, krysantemum och murgröna i oasis bollen. 

Har dekorerat lite med paradis äpplen i buketten.



Från sidan. 


Eftersom min första med rosor och krysantemum skulle vara med i dem olika stilarterna så hade jag inga blommor kvar att arbeta med så jag fick tänka till och använde min fantasi så det blev istället avklippta trädgårdsstormhatt och kalanchoblommor. 






0 Kommentarer till "Bonde söker fru brudbukett."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!