Veckan efter ledighet.

Här kommer ett lblogg inlägg om vad jag gjorde förra veckan, veckan efter lite ledighet.
 
Jag har gjort en stående sorgdekoration för 400kr som skulle gå i vitt och rött.. Jag fick välja  blommor helt själv och räkna ut  hur mycket blommor jag kunde använda för det priset. Jag valde rosor (rosa), gerbera (gerbera x cantabrigiensis), liljor (lilium logiflorum), brudslöja (gypsophila paniculata) + grönt.
 
 
Jag har fått göra en kist dekoration som skulle gå i rosa och vitt. Så jag använde mig av avanlache rosor och kvistrosor + grönt.
 
 
 
Och så här såg den ut på kistan. Här har vi  även satt i murgröna.
 
 
 
Jag har fått gjort en lösbunden handbukett. Den skulle kosta 300kr och skulle vara  till en herre. Så även här  fick jag välja blommor själv och även  räkna ut vad det skulle kosta. Jag använde mig av trädgårdsriddarsporre (delphinium), vita rosor (rosa), lime/vita (spindelkryss (Anastasia) + grönt.
 
Alla dessa tre begravnings dekorationer byggs efter det gyllene snittets proportioner och trekants formen.
 
 
I torsdags stängde jag helt själv för första gången och i fredags jobba jag med Lisa och i lördags jobba jag själv öppning till stägning. Känns skönt att Jessica litar på mig :D
I helgen hade vi en brudbukett, näbbukett och corsage som kunden skulle hömta. Jag och Lisa gjorde iordning dem på fredagen och på lördagen fick jag sätta på band.
 
I denna brudbuketten är det röda rosor (rosa), brudslöja (gypsophila paniculata), salal och så har vi gaffelstiftat plättar i luften och satt i.
 
 
 
I näbb buketten är det en ros (rosa), brudslöja (gypsophila paniculata) + salal.
 
 
 
 
 
I corsagen använde vi oss av en t- nål, en röd ros, brudslöja och stiftad salal.
 
 
 Hoppas ni har det bra i  sommar värmen :D
 
 
 
0 Kommentarer till "Veckan efter ledighet."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!