Hög sorgdekoration

Idag har vi gjort en hög asymetrisk sorgdekoration. Där yttreformen var en trekant och man skulle tänka på grupper och viss linje placering. Insticken skulle vara i en radial linjeföring vilket betyder att det finns en mittaxel. Man jobbar sig alltså hela tiden i mitten i oasisen.
 
Vi börja med att hämta en oasis hållare (mellan grande) och så blötläggde vi oasisen. Sen var det dags att skära oasisen så den passa hållaren.                      
 
 
Här har jag satt på cypress (Chamaecyparis lawsoniana) som en botten runt hela hållaren.
 
Här har dem höga blommorna kommit i. Steelgrass, lilja (lillium x hollandicum) och arabicum.
 
Lite mer blommor somharört (bupleurum rotundifolium), vaxblomma (chamelaucium uncinatum), tulpaner (tulipa gesneriana).
 
 
 
Rosor (avalanche), germini och nejlikor (dianthus).
 
 
 
 
Sen täcka oasisen med grönt i bak.
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer till "Hög sorgdekoration"
Postat av: blerta

AHAHHA vilka bilder du lägger ut.. fredrik,jag med kameran som visar något..och vimpire diary i bakrunden.. HAHHAHAHAH skrattar ihjäl mig :P jag var faktist också klar med mina blommorna :p...TA BILD PÅ DEM ISTÄLLET..

URL: http://lullabyblossom.devote.se/
Datum: 2013-04-01 / Klockan: 08:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!