Formal linjär stil.

Vi har fått öva på att göra formal linjära buketter. Att hitta kontrasterna! 

Min första bukett
Kontarsterna i denna är
•färgerna
•matt- blankt
•rakt-runt
•spetsigt- fyrkantigt
•Taggigt-Slätt
•Transparant-opak
•Tjokt-Smalt

Min andra bukett. 
Kontrasterna i denna är
•Matt-blank
•Tjock-smal
•Rund-rak
•Bruten linje-rak linje
•Små blommigt-Stor blommig
•Transparant-opak
•Fyrkantig-rund


Min formal linjära dekoration i oasis

Mina fina klasskamrater.



Vi har fått klätt en begravningskrans i mossa. 
Men först ut i skogen ich plocka mossa.




Sen linda vi vlieseline runt halmkransen och satte fast mossan med hjälp av spoltråd som vi linda runt. 



Denna kransen skulle också gå i formal linjär stil och i denna stilarten finns det ingen klar yttre form. Så man skulle försöka jobba bort den runda formen, ha en liten bas, en blickfång och många kontraster i få material "less is more" så att säga. 

Första kransen. 


Andra kransen.
 
Till sist fick vi göra en krans i valfri stil så jag valde en dekorativkrans. 

Här går vi igenom alla kransarna! 


Dem två Carinorna. Man får ett leende så fort man ser dem. Helt underbara! Haha :) Dem körde "much is more" på sina kransar. 


0 Kommentarer till "Formal linjär stil."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!