Begravningskransar.

I veckan i skolan har vi haft lite repetition av begravningskransar. 

Först linda vi vlieseline runt halmkransen.

Sen klippte vi till cypress i lämpliga storlekar och börja linda om med spoltråd. 

Två stycken klara!



Sen var det dags att sätta fast oasis hållaren i kransen. 


Och börja sätta i blommor och grönt. 

Jag har använt mig av. Rosor (rosa), freesia (freesia x hybrida), trädgårdsstormhatt (aconitum x cammarum), harört (bupleurum rotundifolium), aspidistra (aspidistra elatior) och lite grenar och löv från naturen. 
Detta är en dekorativ symmetrisk krans.




Sara visar hur en krans kan se ut. 

Min andra dekorativa men asymmetriska krans . 





Sen fick vi ta upp all cypress och linda kransen på ett helt annat sätt men det gick åt mer än dubbelt så mycket cypress än dem två första. 





Och så fick vi göra valfria dekorationer.
Jag gjorde en dekorativ krans med lite natur material i. 
Jag har använt mig av rosor (rosa), aspidistra ( aspidistra elatior), rönnbär, äpplen, kottar, trollhassel, grenar, bark, kastanje skal, silvertrassel och massa nålar. 









Här har ni Saras fina vegetativa/ trädgårds inspirerande krans. 


Här är Carinas fina vegetativa krans med dekorativa inslag. 



Här är Vanjas fina dekorativa krans. 

Och så Saras vegetativa krans. Häftig den blev! Endast skogsmatrial. 


Lärar Saras formal linjära krans.

Fredriks transparenta brudsmycke. 








0 Kommentarer till "Begravningskransar."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!