Bukett.

Idag fick vi göra ett gammalt examensprov "bukett". 
Vi fick göra var sitt (rede)som skulle vara minst 30cm.

Mitt rede. 


Sen skulle vi göra en bukett efter 
•en stilart och varför
•teknik
•kostnadskalkyl
•helheten

Och sen bedömdes:
1.Fasthet/stadga
2.Materialopreparering
3.Undersida
4.Stjälkputsning
5.Bindställe
6.Spiral
7.Snittytor
8.Trådning/Skaftning
9.Tejpning
10. Balans
11. Synlig teknisk lösning
12.materialanvändning/ekonomi
13.Stjälklängd-vattenbehov och proportion till bukett

Gick bra för mig men några små grejer som man får tänka på tills nästa gång. 



Här håller jag på med min bukett.





Klar!

Imorgon så ska vi fortsätta med begravning men eftersom jag redan hade lovat att jobb imorgon så missar jag det tyvärr men jag kanske hinner göra det på fredag :) 




0 Kommentarer till "Bukett."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!