Öva öva öva.

Denna veckan har vi fått göra gamla examensprov. Jag har redan berättat om buketten, men inte om brudbuketten och sorgdekorationer. 

I onsdags fick vi en läxa att göra en brudbukett skiss till en valfri kändis. Jag valde Carolina Gynning och gick på det stilrena. Skissen blev dock mer lik en fotboll än en brudbukett. (Jag är ingen konstnär ;) Min brudbukett skulle vara rund med vita rosor med inslag av grönt. 



När jag kom till skolan fick jag tänka om. Rosorna räckte inte till både mig och Sara så jag fick slänga i lite nejlikor och krysantemum. 

Först fick vi välja valfritt handtag. Jag valde ett Princess handtag vilket jag fick ångra lite senare :/ 

Sen dekorera vi handtaget. Jag täckte jättesnyggt och allt blev perfekt. Ja, nästan iallafall.

Sen börja jag sätta i grönt! 



Och rosornas tur.


Och mer blommor.



När jag täckte undersidan hände det en olycka. Handtaget åkte av! 

Hmmmmmmm. Ledsen jag blev!! Som tur var hade hon redan sett hur fint jag hade gjort innan olyckan hände. 

Så här blev undersidan iallafall! 

Sen var det bedömning!! Ganska bra gick det men lite små grejer att tänka på. 

Eftersom jag jobbade på onsdagen så missade jag när dem gjorde begravningsdekorationen så när jag var klar med min brudbukett frågade jag om jag fick slänga ihop en begravningsdekoration medan dem andra höll på med sina brudbuketter. 

Jag hade en timma på mig! Jag klarade det, jag han bli klar, jag blev till och med bedömd! Skönt att inte ligga efter dem andra. 


Det var en hård vecka förra veckan och nu ger vi oss in i en ännu utmaning. Vi ska göra varsin exponering med olika stilar. Vi drog lott i fredags och jag fick formal linjär stilart. Vi får se hur detta går :) 



0 Kommentarer till "Öva öva öva."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!